Vragen over het Coronavirus en je reis?

Lees meer
Het corona virus en reizen

COVID-19 (Corona virus) en reizen, meer informatie.

Dinsdag 31 maart 2020

Het Corona virus houdt ons allemaal in de greep en er is veel onrust.
Daar zijn wij ons als reisorganisatie bewust van en wij houden dan ook de ontwikkelingen alsmede de informatie van de diverse instanties (o.a. Ministerie van Buitenlandse Zaken, RIVM) nauwlettend in de gaten.

Ook begrijpen wij de onrust en zorgen die spelen bij onze klanten. Veel klanten stellen zich de vraag of de reis nog wel doorgaat, moeten we wel gaan, moeten we onze reis verplaatsen of is het toch beter nu te annuleren? Of moet ik nu juist gaan boeken?

Op deze pagina geven wij je meer informatie alsmede antwoorden op vragen die kunnen spelen. Mochten er na het lezen van deze pagina nog steeds vragen rijzen dan zijn wij dagelijks telefonisch en per e-mail te bereiken en proberen wij zo snel mogelijk je specifieke vraag te beantwoorden.

Wanneer je bij ons je reis hebt geboekt of je wilt nog gaan boeken, wij geven altijd de meest recente informatie die beschikbaar is en ons streven is immer oplossingsgericht te denken waarin wij eventuele extra kosten zoveel mogelijk beperkt voor je trachten te houden.
Voor iedereen is de situatie onzeker, net als het verdere verloop welke niemand kan voorspellen.

Gaat mijn reis nog wel door?
Wij volgen het advies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken, wanneer een regio niet veilig is (code rood) of in het geval van inreisbeperkingen dan bekijken we samen met je de mogelijkheden. Ook wordt je vertrekdatum nader bekeken, een code rood welke van kracht is op dit moment hoeft niet te gelden op een vertrekdatum die ver weg ligt.

Je wilt een geboekte reis wijzigen.
Daar hebben wij begrip voor. Mocht je de geboekte reis willen wijzigen dan brengen wij geen wijzigingskosten in rekening. Wel kan het inhouden dat er extra kosten gemaakt dienen te worden omdat tarieven nu eenmaal veranderen en het kan zijn dat je krijgt te maken met omboekkosten van de vlucht maar dat is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij.
Maar ook hier overleggen we eerst met je wat de mogelijkheden zijn voor jouw specifieke situatie waarna een keus kan worden gemaakt.

Je wilt een geboekte reis annuleren.
Wij volgen het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken in deze. Wanneer er voor een bestemming binnen 2 weken voor je vertrekdatum code rood (negatief reisadvies) van kracht is dan kan je kosteloos annuleren.
In dat geval ontvang je van ons een reistegoed in de vorm van een voucher welke een jaar geldig blijft na uitgiftedatum en gedekt is door de SGR.
Het kan echter ook zijn dat er een gedeeltelijk negatief reisadvies wordt gegeven, bijvoorbeeld voor een bepaalde stad.
In dat soort gevallen bekijken wij samen met je de mogelijkheden die op dat moment uitgevoerd kunnen worden en denken daarin met je mee.

Wanneer je vertrekdatum pas laat in het voorjaar of zelfs in de zomer zal liggen, dan adviseren wij om de kalmte te bewaren en de ontwikkelingen nog even te volgen. Een reisadvies wordt voor een relatief kortere tijd afgegeven, de situatie kan over enkele maanden alweer compleet anders zijn.

Voor reizen die geannuleerd worden op bestemmingen waar geen code rood geldt hanteren wij onze gebruikelijke annuleringsvoorwaarden.

Je hebt een reis geboekt met vertrek t/m 31 mei.
Momenteel zijn wij deze groep klanten aan het contacten om te bekijken of de geboekte reis kan worden omgeboekt naar een latere periode.
Mocht de situatie de uitvoering van de geboekte reis niet toelaten dan ontvang je een reistegoed in de vorm van een voucher welke een jaar geldig blijft na uitgiftedatum en gedekt is door de SGR, een prettig idee.

Je hebt een reis geboekt met vertrek vanaf 1 juni.
Op dit moment adviseren wij je de situatie nog even af te wachten. Wil je toch je reeds geboekte reis omzetten naar een latere datum dan vragen wij je om contact met ons op te nemen.
Wij bekijken de situatie per klant. Wij doen ons uiterste best om een passende oplossing te vinden.

Of zal ik nu juist wel boeken?
Wij denken dat dat een goede keus is!
Momenteel zijn er veel scherpe tarieven en veel prijzen worden verlaagd. Zeker wanneer je vertrekdatum pas over een tijd ligt gaan wij er van uit dat de situatie tegen die tijd weer onder controle is.
Je kunt nu dus een aardige slag slaan!

Vragen?
Heb je behoefte aan meer informatie of wil je de mogelijkheden van jouw specifieke situatie bespreken? Neem rustig contact met ons op; telefoonnummer 030 – 737 0817 (tijdens kantooruren) of stuur een e-mail naar info@lasperlasreizen.nl

 

“Iedere storm trekt voorbij”

 

Heb je vragen?
Ons team staat voor je klaar!

Stuur ons een email of via het formulier kun je gemakkelijk en snel contact met ons opnemen.
We proberen je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.