Reizen in deze tijd

Update: 20 juni 2022

Problemen Schiphol – Adviezen en tips

Je hebt het ongetwijfeld meegekregen, de afhandelings- en doorstroomproblemen op Schiphol zorgen voor hoofdpijn bij veel reizigers als ook reisorganisaties.
We begrijpen, en delen, de zorgen die leven bij onze klanten die een mooie reis hebben geboekt. Niemand had deze situatie (kunnen) voorzien en helaas hebben wij ook geen invloed op de problemen waar men op Schiphol tegenaan loopt.

Zoals je ongetwijfeld hebt meegekregen is op 17 juni j.l. bekend gemaakt dat Schiphol genoodzaakt is in de maanden juli en augustus een aantal vluchten te gaan annuleren. Vanuit Schiphol zal de pijn verdeeld worden tussen de luchtvaartmaatschappijen welke vervolgens zelf besluiten welke vluchten geannuleerd gaan worden.

Ook wij weten momenteel niet meer dan dat. Wel is de verwachting dat er op korte termijn meer duidelijkheid komt over de vluchten in kwestie.
Dit zullen wij scherp in de gaten houden.

In het geval dat wij de vlucht voor je hebben geboekt en er komt een wijziging bij ons binnen dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op om naar een oplossing te kijken.
In het geval je een rondreis bij ons hebt geboekt maar de vluchten zelf, en er komt een wijziging dan vernemen wij graag zo spoedig mogelijk van je.

Nu is het wel goed te beseffen dat het vooral de extreme situaties zijn die in de publiciteit komen, wij horen ook dat zeer veel passagiers zonder al te veel problemen van Schiphol vertrekken. Maar dat is voor de media minder interessant dus komt ook niet in het nieuws.

Vertrek op tijd van huis
Het is misschien even schakelen maar gezien de drukte is het van groot belang ruim op tijd van huis te gaan. Eerder dan je wellicht gewend was voor vluchten binnen Europa maar de situatie is nu anders.

Een goede tip is om te handelen alsof het om een intercontinentale vlucht gaat, dus 4 uur van tevoren er zijn. Dat voorkomt een hoop stress dus is de moeite echt wel waard. En bovendien begint je vakantie dan ook een paar uur eerder!

Ook een goede tip die we je kunnen geven is om de Schiphol app te downloaden. Hier kun je met je vluchtnummer en vertrekdatum precies zien welke drukte er door Schiphol wordt verwacht en wordt er een advies gegeven hoe laat je ongeveer aanwezig moet zijn.

Omboeken naar vertrek van een andere luchthaven
Sommige klanten vragen zich af of het zinvol is hun geboekte vlucht met vertrek van Schiphol om te boeken naar vertrek van een andere luchthaven.
In een aantal gevallen kan dat, vaak kan het niet. Het zorgt in ieder geval voor flinke extra kosten, zeker wanneer de geboekte vlucht moet worden geannuleerd en de nieuwe vlucht moet worden geboekt. Bijna altijd zijn de tarieven inmiddels flink gestegen.
Bovendien is het goed te beseffen dat andere luchthavens ook met personeelstekorten te kampen hebben dus is het daar ook druk.

Je vlucht wordt geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij
We adviseren je om contact met ons op te nemen. In dat geval kunnen wij helpen te zoeken naar een alternatieve vlucht. Ook zullen wij contact opnemen met onze geboekte partneraccommodatie als ook de autoverhuurmaatschappij voor het geval de aankomstdatum of -tijdstip gewijzigd dient te worden.
De extra kosten die dit met zich meebrengt zullen voor rekening van de luchtvaartmaatschappij zijn.

Gemiste vlucht
Mis je om welke reden dan ook de geboekte vlucht, welke wel gewoon vertrekt, dan valt dat buiten onze invloedssfeer.
Wel kunnen wij je assisteren bij het zoeken van een alternatieve vlucht. Ook zullen wij in dat geval contact opnemen met de geboekte partneraccommodatie als ook de autoverhuurmaatschappij voor het geval de aankomstdatum of -tijdstip gewijzigd dient te worden.  
De extra kosten die zich met dit meebrengt zijn voor je eigen rekening.

Check online in voor vertrek
Wij adviseren je om voor vertrek online in te checken zodra dat kan. Ook als je op Schiphol nog bagage moet afgeven adviseren we je toch vooraf in te checken aangezien je dan al in het bezit bent van je boardingpass.

 

Reizen in Corona tijd

De scherpe randjes rond Covid zijn er momenteel gelukkig wel vanaf maar we blijven de vinger aan de pols houden.

De reisadviezen binnen de EU staan op groen dus staan ook alle seinen op groen om aan een fijne vakantie te gaan denken naar een zonnige bestemming! Het wordt er weer tijd voor!
Uiteraard dienen de per land ingestelde maatregelen ter plekke te worden opgevolgd maar welke maatregelen dat zijn hoor je van ons aangezien wij de meest actuele informatie altijd monitoren.
De veiligheid van onze reizigers staat immers altijd bovenaan!

Ook bieden verzekeraars veel meer mogelijkheden om je tegen onvoorziene Covid situaties te verzekeren dan vorig jaar.
Zo heeft onze partner Europeesche Verzekeringen een handige
Q&A pagina waar al je vragen en zorgen worden beantwoord welke situatie wel en niet wordt gedekt binnen de diverse dekkingsmogelijkheden op zowel je reis- als je annuleringsverzekering.
En uiteraard kunnen wij je hierin adviseren!

Momenteel zijn er geen restricties meer met betrekking tot de terugreis naar Nederland.
De verplichting om een test-, herstel- of vaccinatiebewijs te hebben voor mensen die naar Nederland reizen van binnen de EU/Schengen zijn dan ook voor dit moment komen te vervallen.
 

Is dit het moment om naar een fijne Europese bestemming te gaan dit jaar?
Jazeker! Al onze bestemmingen zijn toegankelijk en er kan vrij gereisd worden.
Wil je gaan reizen dan zijn wij frequent met je in contact over de lokale mogelijkheden en ontwikkelingen! Ook doen wij uitsluitend zaken met kleinschalige partneraccommodaties waar de nog geldende coronamaatregelen altijd worden gerespecteerd en opgevolgd.

Wij begrijpen dat er nog enige onzekerheid bij je zou kunnen bestaan over wel of niet boeken.
Vandaar ook dat we je garanderen dat wanneer een bestemming tot 7 dagen voor vertrek op oranje staat komt te staan, je kosteloos het landarrangement kunt annuleren.
Of we boeken kosteloos je landarrangement om. Hebben wij de vliegtickets voor je geboekt dan proberen wij de kosten van het omboeken zo laag mogelijk te houden.

Dit jaar en vorig jaar heeft in ieder geval de meerwaarde aangetoond van het boeken via een reisorganisatie.
Zo hebben wij onze klanten tijdig op de hoogte gebracht van de ontwikkelingen op hun geboekte bestemming.
Waar nodig hebben wij reizen aangepast, omgeboekt naar een later tijdstip of, wanneer gewenst, de geboekte reis geannuleerd.
Ook is er veel contact geweest met klanten die op reis waren terwijl het reisadvies voor die bestemming ineens wijzigde en hebben wij aangegeven wat de opties waren. Klanten zijn door ons bijgestaan in het maken van een keus waarbij iedereen zich prettig voelde en zo nodig zijn à la minute aanpassingen op maat in het reisschema gemaakt.

Gezondheid en Veiligheid voor onze klanten staat voorop.
Dat is het eerste en meest belangrijke punt wat wij hoog in het vaandel hebben staan. Altijd.
Wij laten niemand reizen naar een bestemming waar het niet veilig is.

Al onze reizen worden op maat gemaakt. Op het moment dat wij een reisvoorstel naar je versturen is deze gebaseerd op de meest actuele informatie en het veiligheidsniveau zo hoog mogelijk wordt gehouden. Mochten er nieuwe ontwikkelingen op de bestemming van jouw keuze zijn voordat je vertrekt dan kan het zijn dat we je reis gaan aanpassen maar dat doen wij altijd in overleg. Maar ook onderweg nemen wij contact met je op zodra blijkt dat dit noodzakelijk is vanwege veranderende omstandigheden en zoeken we naar de beste oplossingen.
Corona ontwikkelingen worden door ons op de voet gevolgd. Zo zijn wij op de hoogte van de meest actuele reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en ontvangen wij continu actuele updates van onze partners op alle bestemmingen die wij aanbieden.
Voor vertrek ontvangen onze klanten de lokale Covid-19 maatregelen waaraan men op die specifieke bestemming moet voldoen. Mocht het niet veilig zijn of wanneer een reis door teveel noodzakelijke aanpassingen niet meer aan de verwachtingen kan voldoen dan bekijken we in overleg wat prima alternatieven zijn en komen we met suggesties en adviezen.

Mocht er onverhoopt wel iets gebeuren dan zijn wij 24/7 bereikbaar om in actie te komen en je te ondersteunen.

Logeren in kleinschalige accommodaties.
Reizen met Las Perlas Reizen houdt in dat je in kleinschalige en persoonlijke pareltjes van hotels verblijft. Al onze partnerhotels op al onze bestemmingen hebben de noodzakelijke corona maatregelen in acht genomen zodat je er veilig kan logeren.
Graag willen we nog even herhalen dat wij zijn aangesloten bij de SGR wat financiële zekerheid biedt. Daarnaast zijn wij aangesloten bij het Calamiteitenfonds.

Dit jaar hebben alweer veel klanten van een heerlijke Las Perlas rondreis genoten dus dat doet ons enorm goed.
Denk je ook aan een heerlijke droomreis naar één van onze Europese bestemmingen waarbij je logeert in geweldige hotelpareltjes?

Neem in dat geval contact met ons op en we zullen samen de mogelijkheden met je bekijken.
Wij zijn er klaar voor om een heerlijke reis voor je samen te stellen, we hebben er zin in!

Het Las Perlas Team

Update: 20 juni 2022

 

 

 

 

Heb je vragen? Ons team staat voor je klaar!

Stuur ons een email of via het formulier kun je gemakkelijk en snel contact met ons opnemen.
We proberen je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.